Bestellingen boven € 999,- gratis bezorgd!

Privacy statement

Als je iets besteld in de webshop van Hello Home, hebben we je gegevens nodig om ervoor te zorgen dat jouw bestelling netjes bij je thuis bezorgd wordt. We gaan altijd zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om en bewaren ze veilig. Wat we met je persoonlijke gegevens doen en waarvoor we ze precies nodig hebben, lees je hier. Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van dit privacy statement, dan kun je ons altijd bereiken via de klantenservice.

Ons privacybeleid kan zo nu en dan worden aangepast, als bepaalde ontwikkelingen hiertoe aanleiding geven. Het actuele privacybeleid vind je altijd op www.hello-home.nl. We raden je dan ook aan om dit actuele privacybeleid regelmatig te raadplegen om op de hoogte te blijven van de laatste wijzigingen. We geven ook altijd datum van de laatste wijzigingen aan.

Dit privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 19 april 2021.

Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?

Hello Home B.V. (“Hello-home.nl”), gevestigd aan de Ekkersrijt 1214, 5692 AE Son en Breugel, is de verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in dit privacybeleid.

Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?

Dit privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die Hello home verwerkt van iedereen die weleens contact heeft (gehad) met hello-home.nl, zoals onze bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen, op alle aan hello-home.nl gerelateerde domeinen.

Wat zijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu. Denk hierbij aan je naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres. Maar ook gegevens als je IP-adres of Hello Home klantnummer zijn persoonsgegevens. En andere gegevens die uniek zijn voor jou, zoals je Hello Home bestelgeschiedenis of surfgedrag.

Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?

Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met Hello Home, zoals klanten en contactpersonen van partners.

We krijgen de gegevens direct vanuit jou, wanneer je onze website bezoekt, een account aanmaakt en bepaalde gegevens invult of wanneer je onze klantenservice benadert.

In sommige gevallen ontvangen we je gegevens van anderen. Wanneer iemand bijvoorbeeld een cadeau direct naar jou verstuurt, krijgen we jouw naam- en adresgegevens. Ook kunnen wij gegevens krijgen van andere partijen. Maar dit kan alleen wanneer jij die partijen toestemming hebt gegeven om bepaalde gegevens aan ons te verstrekken.

Welke gegevens verwerken wij van jou, waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden deze bewaard?

5a. Gegevens voor het verwerken van jouw bestelling

Als je iets bij Hello Home bestelt, hebben we bepaalde persoonlijke gegevens nodig om je bestelling bij je te kunnen bezorgen en je op de hoogte te houden over je bestelling. Ook voor eventuele retouren of reparaties hebben we deze gegevens nodig.

Hiervoor verzamelen wij je naam, e-mailadres, bezorgadres(sen), betaalgegevens en je telefoonnummer.

Die gegevens zijn benodigd voor de uitvoering van de overeenkomst die je met ons (of met een van onze verkooppartners) hebt gesloten. Wij zijn wettelijk verplicht om de gegevens gerelateerd aan je bestelling 7 jaar te bewaren.

5b. Gegevens in jouw account

In je persoonlijke account bewaren we de volgende persoonlijke gegevens: je naam, (bezorg- en woon-/ vestigings-) adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, geboortedatum (die je optioneel kunt opgeven), betaalgegevens en gebruikte kortingscodes. In je account wordt ook je bestelgeschiedenis opgeslagen.

Zolang je actief klant bent van Hello Home, bewaren wij de gegevens in jouw persoonlijke account. Als je 7 jaar niet meer hebt besteld of ingelogd bij ons, verwijderen we automatisch al jouw gegevens. Ook kun je altijd een verzoek doen om je gegevens te laten verwijderen uit ons systeem. Dit kun je doen via je accountpagina of door contact op te nemen met de klantenservice.

5c. Gegevens over jouw contact met de klantenservice

Onze klantenservice is iedere werkdag bereikbaar van 08:30 tot 17:00 uur. Je kunt ons dan telefonisch of per e-mail (of social media) bereiken.

We gebruiken de gegevens die in jouw eventuele account zijn opgeslagen om contact met jou op te nemen naar aanleiding van je vraag of klacht aan ons. We kunnen je beter van dienst zijn en je een volgende keer sneller helpen als we jouw gegevens bewaren. De aantekeningen over het contact met onze klantenservice bewaren wij dan ook zolang je actief klant bij ons bent.

Een telefoongesprek met onze klantenservice wordt opgenomen voor trainings- en analysedoeleinden. Wij hebben een gerechtvaardigd belang om deze interacties te gebruiken om onze dienstverlening te kunnen verbeteren. Wij bewaren het telefoongesprek gedurende 1 maand.

Wanneer je ons een privéberichtje stuurt via Instagram of Facebook, worden de berichten maximaal 6 maanden door ons bewaard.

5d. Gegevens voor een optimale winkelbeleving

Wij bieden een breed assortiment aan artikelen in diverse categorieën. We willen je dan natuurlijk graag helpen om tussen al deze artikelen snel te vinden wat je zoekt.

Ten eerste zorgen we ervoor dat onze website goed werkt zodat jij optimaal kunt winkelen. Daarvoor verzamelen we bij een bezoek aan www.hello-home.nl jouw IP-adres, informatie over je internetbrowser, eventuele taalinstellingen en informatie over de instellingen van het besturingssysteem van de computer of het mobiele toestel waarmee je ons bezoekt.

We zorgen er ook voor dat www.hello-home.nl zo relevant mogelijk is door onze winkel af te stemmen op jouw persoonlijke interesses en voorkeuren. Om dit te kunnen, verzamelen we je zoek-, klik en koopgedrag bij www.hello-home.nl. Deze gegevens gebruiken we voor het in kaart brengen van generieke klantpatronen, zodat die op individueel niveau ingezet kunnen worden. Daarbij gaat het niet zozeer om de kennis over individuele klanten.

Wij doen dat op basis van jouw surf-, zoek- en aankoopgedrag. We kijken daarbij niet langer dan 3 jaar terug. Jouw surf- en zoekgedrag verzamelen we op basis van cookietechnieken, je IP-adres en het unieke nummer dat gekoppeld is aan het mobiele apparaat waarmee je surft.

We bewaren deze gegevens zolang je actief klant van Hello Home bent. Als je 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen we al jouw gegevens. Als je hier meer over wil weten of je voorkeur wil aanpassen, verwijzen we je naar je de klantenservice.

5e. Zelf ingestelde voorkeuren

Op verschillende plekken kun je zelf je voorkeuren bij ons aangeven. Zo kun je bijvoorbeeld ergens van op de hoogte gehouden willen worden of artikelen op je verlanglijstje zetten. Deze voorkeuren kun je te allen tijde zelf aanpassen of uitzetten.

5f. Gegevens voor marketing

Gepersonaliseerde e-mails

We hebben geregeld aanbiedingen, speciale acties, tuintips en klusadviezen die we met je willen delen. We delen dit graag via mail. Als je een account bij Hello Home hebt en één of meerdere bestellingen hebt geplaatst, e-mailen we je suggesties, informatie en tips over onze artikelen en diensten op basis van je aankopen en reviewverzoeken, tenzij je hebt aangegeven dit niet wenselijk te vinden.

Als je ons er toestemming voor geeft, kunnen wij jou ook andere informatie mailen, zoals speciale aanbiedingen, winacties of persoonlijke aanbevelingen en informatie. Deze persoonlijke aanbevelingen worden gebaseerd op de aankopen die je de afgelopen 2 jaar hebt gedaan en bezoekgeschiedenis van maximaal 2 jaar geleden. Op deze manier kunnen we de inhoud van deze berichten interessanter voor je maken. Als je dit soort aanbevelingen en speciale acties liever niet ontvangt, kun je je meteen afmelden voor deze e-mails via de link onderaan in de ontvangen mails of door hier je gegevens in te vullen.

We gebruiken bij onze communicatie via e-mail systemen die ons kunnen vertellen of je onze berichten leest en op welke hyperlinks jij eventueel in die berichten klikt. Dat doen we voor analysedoeleinden, om bijvoorbeeld na te gaan of een bepaalde e-mail veel gelezen wordt of niet. Alleen als je hiervoor toestemming geeft, kunnen we deze informatie daarnaast gebruiken om onze communicatie naar jou persoonlijker en dus ook relevanter te maken. Deze toestemming kan je altijd intrekken.

5g. Gepersonaliseerde advertenties

Wij van Hello Home, onze advertentienetwerken en mediabureaus kunnen je advertenties tonen op Hello-home.nl en andere websites. Dit gebeurt op basis van eerdere bezoeken aan onze website en de websites van derde(n). Je surf, zoek-, en koopgedrag worden verzameld op basis van cookietechnieken, je IP-adres en het advertentienummer dat gekoppeld is aan het apparaat waarmee je surft. Wij gebruiken deze gegevens alleen als je toestemming hebt gegeven voor het plaatsen van cookies. Lees meer over ons cookiebeleid.

5h. Gegevens uit NPS- en marktonderzoeken

We werken er continu aan om onze dienstverlening te verbeteren en deze nog beter te laten aansluiten op wat onze klanten, partners en leveranciers willen. We kunnen je gegevens gebruiken om je uit te nodigen voor een vrijblijvend NPS- of marktonderzoek. Een NPS-onderzoek is een manier om klanttevredenheid te meten. We kunnen dergelijke onderzoeken door derden laten uitvoeren. Door deelname aan deze onderzoeken help je ons om de online winkel en dienstverlening nog beter te maken. Deelname is geheel vrijwillig en je bepaalt dan ook zelf of je wel of niet mee wilt doen. Hoelang de gegevens van de onderzoeken worden bewaard, kan per onderzoek variëren. De gegevens die naar jou herleid kunnen worden, worden verwijderd zodra het onderzoek definitief is afgerond.

5i. Gegevens voor reviews & vraag- en antwoord

Reviews zijn een fijn hulpmiddel om te vinden wat je zoekt en te bepalen of een product echt geschikt is voor jou, omdat andere klanten hun eerlijke mening over een product geven. Schrijf je zelf een review? Dan kies jij of je persoonlijke gegevens of je naam zichtbaar zijn voor andere bezoekers. Je kunt ook een alias gebruiken. Ook kun je aangeven of wij over je review contact met je mogen opnemen. Wij plaatsen reviews alleen met jouw toestemming. Omdat reviews lang waardevol zijn voor klanten, bewaren we een review totdat jij van ons vraagt de review te verwijderen.

5j. Gegevens voor prijsvragen en acties

Als je meedoet aan een actie of prijsvraag, vragen wij gegevens aan jou, zoals je naam, adres en/of e-mailadres. Deze hebben wij nodig om de actie goed te kunnen uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekend te kunnen maken. Wij verzamelen deze gegevens met jouw toestemming. Als je ermee akkoord gaat, kunnen we de gegevens die je bij een actie of prijsvraag met ons deelt ook gebruiken voor andere doeleinden. Bij de betreffende prijsvraag of actie waaraan je mee wilt doen kun je terugvinden waarvoor we je gegevens precies gebruiken en hoe lang we deze gegevens bewaren.

5k. Gegevens om fraude tegen te gaan

Op beveiligingsincidenten en fraude zit niemand te wachten, wij ook niet. Daarom gebruiken wij persoonsgegevens (waaronder IP-adressen en zoek, surf- en koopgedrag) om ongeautoriseerde toegang en fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan.

Wanneer er aantoonbaar sprake is geweest van fraude dan zullen wij bepaalde gegevens gerelateerd aan die fraude bewaren. Dit doen we voor de duur van 2 jaar nadat we deze fraude hebben ontdekt.

5l. Achteraf betalen

Als je artikelen koopt, maar die niet meteen wilt betalen, kunnen wij je kredietwaardigheid toetsen. Daarbij kunnen we gebruikmaken van externe bureaus. Dit staat ook in onze algemene voorwaarden (artikel 5 lid 4).

5m. Social media

Als je social media zoals Facebook of Instagram gebruikt, kun je via 'like en share' knoppen op Hello-home.nl artikelen die je leuk of handig vindt, met je vrienden delen op je social media account. Hello-home.nl krijgt geen toegang tot jouw social media account. We raden je aan om het privacybeleid van de social media kanalen waar je een account hebt, goed door te nemen. Zo weet je hoe je gegevens worden gebruikt en hoe jij je instellingen eventueel kunt aanpassen.

Met wie worden jouw gegevens gedeeld?

6a. Partners

Als je op Hello-home.nl een bestelling plaatst bij een van onze partners, dan krijgt die partner jouw naam, bezorgadres en taalvoorkeur. Deze gegevens heeft de partner nodig om de overeenkomst die jij met hem bent aangegaan te kunnen uitvoeren. Als het voor de levering noodzakelijk is, bijvoorbeeld om een bezorgafspraak te maken, krijgt de betreffende partner ook jouw telefoonnummer. Als je via onze service telefonisch contact opneemt met deze partner, dan kan de partner jou binnen 30 dagen na het laatste contact terugbellen.

Als een partner zijn logistieke proces heeft uitbesteed aan Hello Home, ontvangt hij ook je ordernummer. De partner kan met het ordernummer onverkoopbare geretourneerde artikelen correct beoordelen en verwerken en daarmee zijn dienstverlening en aanbod hierop verbeteren.

Als je vanuit een zakelijk koopaccount een btw-factuur bij een partner aanvraagt, ontvangt de verkoper hiervoor jouw bedrijfsnaam, vestigingsadres, kvk-nummer en ordernummer.

Als je via het serviceformulier/de klantenservice op Hello-home.nl een vraag stelt aan de partner dan kan deze partner jou binnen 30 dagen na het contact / invullen van het formulier bellen om je vraag te beantwoorden, indien je een telefoonnummer hebt ingevuld. We delen met de verkoper niet jouw echte telefoonnummer, maar een scrambled telefoonnummer. Nadat je contact hebt gehad met een partner, kunnen we je vragen hoe je het contact hebt ervaren.

6b. Distributie- en logistieke partners

Om jouw bestelling te kunnen afwikkelen, werken wij samen met verschillende logistieke partners, zoals GLS en Allroad. Onze logistieke partners krijgen van ons jouw naam, en bezorgadres, factuuradres en e-mailadres / telefoonnummer. Deze informatie hebben ze nodig om jouw pakketje op het door jou gekozen afleveradres te bezorgen, om je op de hoogte te houden van het moment van bezorging en je de mogelijkheid te geven om eventueel van aanvullende diensten van deze logistieke partners gebruik te maken (zoals het verplaatsen van het bezorgmoment of het wijzigen van het afleveradres).

6c. Andere externe dienstverleners

Wij schakelen ook andere externe dienstverleners in om te helpen met verschillende dingen. Soms hebben zij daar ook persoonsgegevens voor nodig. Wij delen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor de opdracht die de externe dienstverlener voor ons uitvoert. We verkopen je gegevens niet aan deze dienstverleners of andere derde partijen. En met alle externe dienstverleners sluiten wij overeenkomsten waarin wij afspreken wat ze met de gegevens mogen doen.

Het type werkzaamheden dat onze externe dienstverleners voor ons uitvoeren zijn:

  • het ondersteunen bij het leveren van onze digitale diensten zoals de hosting, onderhoud en ondersteuning van onze websites en applicaties;
  • het ondersteunen bij onze klantenservice;
  • het ondersteunen bij onze advertentie- en marketingcampagnes;
  • het ondersteunen bij het doen van klantonderzoek en het verkrijgen van ratings- en reviews;
  • het ondersteunen bij het personaliseren van onze marketingboodschappen en het leveren van een optimale winkelbeleving;
  • het leveren van financiële diensten, zoals betaaldiensten, incassobureaus en kredietinformatiebureaus;
  • het ondersteunen bij het faciliteren van telefonisch contact tussen jou en zakelijke verkooppartners;
  • het ondersteunen bij het doen van onderzoeken en analyses om onze dienstverlening te verbeteren.

6d. De overheid

Soms moeten we persoonsgegevens doorgeven aan de overheid. Dit kan zich voordoen als bepaalde overheidsinstellingen deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun taken, zoals de Belastingdienst. Ook kan de politie of justitie bepaalde gegevens nodig hebben in het geval van fraude of misbruik. Tot slot kunnen bepaalde toezichthouders toegang tot persoonsgegevens krijgen in het kader van een onderzoek.

Waar slaan wij jouw gegevens op?

Wij slaan jouw gegevens op binnen de Europese Economische Ruimte ("EER"). Het kan echter voorkomen dat bepaalde gegevens die we verzamelen, worden doorgegeven aan of opgeslagen op een bestemming buiten de EER, bijvoorbeeld omdat een van onze externe dienstverleners daar gevestigd is. Wanneer hiervan sprake is, zorgen wij dat dit gebeurt op een veilige en rechtmatige manier. Hello Home zal in dergelijke gevallen passende maatregelen nemen om te waarborgen dat je gegevens zo goed mogelijk worden beschermd, zoals het overeenkomen met de ontvangers van standaardbepalingen inzake gegevensbescherming die door de Europese Commissie zijn opgesteld. Mocht je hier vragen over hebben dan kun je daarvoor contact opnemen met onze klantenservice.

Hoe worden jouw gegevens beveiligd?

Hello Home neemt een hoop maatregelen om je persoonsgegevens te beveiligen. Zowel organisatorisch als op technisch gebied. Onze technische specialisten werken dagelijks aan het beveiligen van onze systemen en het zoeken naar kwetsbaarheden. We zorgen ervoor dat jouw persoonsgegevens alleen toegankelijk zijn voor medewerkers waarvoor het noodzakelijk is dat zij ermee werken. Daarnaast wordt onze beveiliging regelmatig getoetst door externe experts. Moeten we jouw gegevens delen met een derde partij? Dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met je gegevens omgaat als wij. Mocht je het gevoel hebben dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten via onze klantenservice.

Hoe gaan wij om met gegevens van kinderen?

Onze webshop en dienstverlening is niet gericht op kinderen. Het gebruik van Hello Home door klanten jonger dan 18 jaar is dan ook alleen toegestaan met de nadrukkelijke toestemming van een ouder of voogd.

Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?

11a. Recht op informatie

Je hebt het recht om te weten hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten jij hebt op dit gebied. Daarom hebben we dit op een heldere en transparante manier uitgelegd in deze privacyverklaring, zodat je weet welke gegevens wij van jou verzamelen en hoe we hiermee omgaan.

11b. Recht op inzage

Je hebt recht om te allen tijde inzag te vragen in de gegevens die wij over jou verzameld en bewaard hebben. Dit kun je doen in je account of via de klantenservice, de aanvraag hiervoor verwerken we binnen 30 dagen.

11c. Recht op correctie

Je hebt altijd het recht om je persoonsgegevens te laten corrigeren. Bijvoorbeeld omdat deze onjuist zijn of niet up-to-date. Daarnaast kun je ook je gegevens verder aanvullen. Dit kan via je account.

11d. Recht om bezwaar te maken

Je hebt het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw gegevens. Dit kan als je het niet eens bent met de manier waarop we jouw persoonsgegevens verwerken. Dit recht geldt voor de gegevens die wij gebruiken voor direct marketing. Je kunt aangeven dat je geen post meer van ons wilt ontvangen via de klantenservice. Ook kun je aangeven dat je gegevens niet meer mogen worden gebruikt voor gepersonaliseerde aanbevelingen op de website.

Daarnaast geldt dit recht voor andere gegevens die we van je gebruiken op basis van ons gerechtvaardigd belang. Zo kun je ervoor kiezen dat we de gegevens over je surf- en zoekgedrag vergeten en blijven vergeten. Ook dit kun je regelen via de klantenservice. Aanvragen worden uiterlijk binnen 30 dagen verwerkt.

11e. Recht op dataportabiliteit

Je hebt het recht om gegevens die je aan ons hebt verstrekt, in verband met de overeenkomst(en) die je met ons hebt gesloten, te ontvangen in een machine-leesbaar formaat, zodat jij deze gegevens kan bewaren in een database van jou of een derde partij. Dit betreft jouw naam-, adres- en woonplaatsgegevens en bestelgeschiedenis. Als je van dit recht gebruik wilt maken, kun je contact opnemen met de klantenservice.

11f. Recht op beperking

Je hebt te allen tijde het recht om beperking van de verwerking van jouw gegevens te verzoeken. Dit houdt in dat we jouw gegevens wel mogen bewaren, maar niet mogen gebruiken. Dit recht ontstaat in een aantal gevallen, bijvoorbeeld als je bezwaar hebt gemaakt. Als je van mening bent dat er sprake is van dit recht, dan kun je contact met ons opnemen via de klantenservice.

11g. Recht om vergeten te worden/verzoek om account te verwijderen

Je hebt te allen tijde het recht om ons te verzoeken alle gegevens die we van jou hebben bewaard, te verwijderen. Als je een verzoek tot verwijdering indient, zullen we de gegevens die naar jou herleidbaar zijn verwijderen, met uitzondering van gegevens die we wettelijk gezien moeten of mogen bewaren.

Als er nog openstaande bestellingen of facturen zijn, kunnen we je niet aan je verzoek voldoen. Ook kunnen we niet aan het verzoek voldoen, als we op grond van de wet je persoonsgegevens mogen bewaren ondanks een verwijderverzoek. Bijvoorbeeld als er met je account is gefraudeerd. Als je 7 jaar niet meer bij ons inlogt, verwijderen wij automatisch al jouw gegevens.

Je kunt een verzoek tot verwijdering indienen via de klantenservice.

11h. Recht om een klacht in te dienen

Je hebt altijd het recht om een klacht in te dienen over de manier waarop we met je gegevens omgaan. Als je een klacht hebt, dan lossen we die uiteraard het liefst samen met jou op. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Je hebt echter ook altijd het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Vragen?

We hebben in deze privacyverklaring geprobeerd zo compleet en helder mogelijk uitleg te geven over hoe we met jouw persoonsgegevens omgaan.

Mocht je toch nog vragen hebben die niet zijn beantwoord, neem dan contact op met onze klantenservice, dan kijken we graag met je mee.